Politica De Returnari


  •  Conform OUG nr. 34/2014, persoanele fizice au posibilitatea de a se retrage din contractul de la distanță în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a Produsului.
  • Produsele care fac obiectul comenzilor incheiate online, pot fi returnate, fara invocarea vreunui motiv intr-un termen de 14 zile de la data primirii acestora; inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile calendaristice incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.
  • In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervam dreptul de a accepta returul produselor si constituirea contravalorii acestora ca avans marfa pentru comenzi viitoare sau de a nu da curs solicitarii de retur.
  • Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
  • Costul transportului este in sarcina clientului, iar in caz de retur taxa de transport achitata la livrare nu se restituie. Avand in vedere prevederile legii 249/2015 actualizata, pentru indeplinirea obiectivelor de la art. 14 produsele se returneaza doar in ambalajul original.
  • Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat;
  • Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii acestora, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014.
  • Vanzatorul va rambursa contravaloarea produsului in maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data informarii direect.ro de catre Consumator asupra deciziei sale de retragere din contract si acceptarea returului. direect.ro va putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la primirea produsului vandut sau pana la primirea unei dovezi conform careia acesta a fost expediat, in cazul in care direect.ro nu s-a oferit sa recupereze el insusi produsul (se va lua data cea mai recenta). Suma de bani aferenta produselor returnate se va restitui ulterior verificarii produselor dupa stabilirea de comun acord a modalitatii de restituire sau conform procedurilor legale.
  • Exceptii:
  • Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 din OUG 34/2014 în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
  • 1. furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar; (EX. calculatoarele asamblate la cerere sau sisteme PC, Laptopuri, Desktopuri unde s-a intervenit la solicitarea cumparatorului asupra configuratiei acestora)
  • 2. furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • 3. furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator; (EX. produse de ingrijire personale, peroduse din categoria Copii si Bebelusi, casti intraauriculare, etc)
  • 4. furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • 5. furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare; (Ex. jocuri, softuri, licente, extensii de garantii, filme, carti audio, carti interactive, etc.)
  • 6. furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii; (Atentie! Cartile nu se mai pot returna dupa ce au fost citite!)
  • 7.contractele încheiate în cadrul unei licitaţii;
  • 8.furnizarea produse adult sextoys utilizate
  • 8.furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.(EX. Licente electronice, extensii de garantii)
  • Atentie! Dispozitivele medicale nu se regasesc in dispozitiile OUG 34/2014 si nu se pot returna!
  • In cazurile in care produsele returnate prezinta deteriorari sau sunt incomplete, prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a opri o suma din valoarea produsului (valoare cu TVA), suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.  
  • De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).
  • Suma aferenta returului se ramburseaza intr-un cont bancar valid (in lei) deschis pe numele titularului de factura.
  • Te rugam sa verifici integritatea fizica a coletelor in momentul in care le primesti de la Fan Courier sau Cargus in prezenta curierului si sa ceri intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor daca produsele prezinta urme de deteriorare. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
  • Televizoarele beneficiaza de deschiderea coletului la livrare. Te rugam sa verifici televizorul in prezenta curierului la momentul primirii si sa soliciti intocmirea unui proces verbal de constatare daune, in cazul in care daca acesta prezinta defecte. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
  • Modificarea datelor de facturare de pe persoana fizica pe persoana juridica se poate solicita in termen de maxim 48 h de la intrarea in posesie a produselor. Termenul de solutionare este de pana la 30 zile lucratoare. Se pot modifica doar facturile care au chitanta eliberata de catre firma de curierat pe persoana juridica. Facturile eliberate la sediu nu se modifica
  • Daca produsele de returnat au fost insotite de eventuale bonusuri, trebuie returnate si acestea. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, asigura-te ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
  • Deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuarii contravalorii urmatoarelor produse acumulatori, baterii, incarcatoare, consumabile imprimanta (cartuse, drum unit, hartie), folii de protectie, etc., acestea se pot returna doar sigilate.
  • Nu se va accepta returul produselor care au conturi/parole active setate de catre client.
  • Returnarea Produselor direect.ro se face in conditiile mentionate in continuare si detaliate aici  
  • Returnarea Produselor MARKETPLACE se face in conditiile mentionate pe pagina de prezentare dedicata fiecarui Partener.
  • Aveți posibilitatea ca în termenul de 14 zile calendaristice să returnați Produsul, nefiind obligatoriu ca acesta să fie returnat în ambalajul original. Pentru aceasta puteți completa formularul de retur pus la dispoziție în secțiunea Formular retur sau ne puteți comunica intenția Dumneavoastră (declarație neechivocă) de retur în orice alt mod (în scris - plic la poștă, prin e-mail, prin telefon, etc.). 
  • Returnarea Produselor direect.ro se face in conditiile mentionate in continuare si detaliate aici 
  • DREPTUL DE A FACE O REVENDICARE A GARANŢIE
  • În cazul în care cumpărătorul achiziţionează un produs defect, acesta are dreptul de a face o revendicare a garanţiei. Pentru a oferi o evaluare corespunzătoare, este necesar ca produsul returnat să fie curat, complet şi în conformitate cu regulile de igienă sau cu cerinţele generale de igienă. Pe lângă regulile cunoscute în general, Cumpărătorul este obligat să respecte condițiile prevăzute, în certificatul de garanție sau în instrucțiunile produsului, să utilizeze și să trateze bunurile în conformitate cu durabilitatea acestora.
  • LOCUL ŞI MODALITATEA PROCEDURII DE REVENDICARE A GARANŢIEI
  • Revendicarea garanției poate fi făcută în scris, prin e-mail la direect@direect.ro sau prin telefon: 0758116713. Produsele reclamate pot fi trimise prin la adresa de corespondență pentru :direect sos de DNCB 32  077175 Tel 0758116713, România. Vă recomandăm să asigurați produsul. Nu acceptăm produse trimise cu plata la livrare. Cererea de garanție trebuie să includă o descriere scrisă a defectelor care fac obiectul unei revendicări și dovada achiziției, certificatul de garanție sau confirmarea de primire. Unul dintre documentele de mai sus este suficient pentru a vă exercita drepturile de garanţie pentru defecte (revendicare a garanției). Perioada de garanție va începe în ziua în care sunt îndeplinite următoarele condiții:
  • a) livrarea Notificării de revendicare a garanţiei către Vânzător,
  • b) livrarea produsului către vânzător de către cumpărător;
  • PROCEDURA DE SCHIMB
  • Dacă produsul pe care l-ați comandat nu este cel potrivit, atunci vom putea să îl preluăm gratuit de la adresa dumneavoastră. Va trebui să trimiteți o reclamație la adresa de e-mail direect@direect.ro, iar după ce această reclamație va fi procesată, vom solicita firmei de curierat să trimită un curier la adresa dumneavoastră pentru a prelua produsul în termen de aproximativ 2 zile lucrătoare. După ce vom primi coletul și vom constata că produsul pe care ni l-ați returnat este conform, vom face restituirea banilor conform Formularului de Retur pe care l-ați completat și introdus în colet. Este necesară plasarea unei noi comenzi pentru un alt produs. Această formă de reclamație este posibilă numai pentru produsele plătite și nu se aplică în cazul produselor oferite cadou.


  • PROCEDURA DE RETUR


  • Pentru a returna produsul, trebuie să ni-l trimiteți, fără deteriorări, în termen de 30 de zile calendaristice. Trimiteți-ne produsul la adresa: DIREECT sos de DNCB 32  077175 Tel 0758116713 Romania.
  • Adăugaţi acest Formular de Retur în coletul dumneavoastră. După primirea coletului, vom procesa cererea dumneavoastră de restituire cât mai curând posibil.
  • RESPONSABILITĂŢILE VÂNZĂTORULUI
  • Vânzătorul este responsabil ca produsul vândut să aibă calitatea şi proprietățile de utilizare solicitate în mod obişnuit de către vânzător sau descrise de către producător și trebuie să respecte cerințele legii cu privire la cantitatea specificată și care corespunde scopului pe care îl indică vânzătorul sau pentru care produsul este folosit de obicei. Vânzătorul este responsabil pentru defectele care apar după achiziționarea produsului în perioada de garanție.
  • Vânzătorul nu este responsabil pentru defecte în cazul în care:
  • cumpărătorul a cauzat el însuşi defectul,
  • cumpărătorul a ştiut de defectele produsului înainte de primire, iar acesta a primit reducere pentru produs,
  • revendicarea garanţiei este în contradicţie cu natura bunurilor, şi anume, expirarea valabilităţii produsului pentru care reducerea a fost acordată,
  • defectele au apărut în timpul perioadei de garanţie din cauza uzurii sau rupturii bunurilor, utilizarea lor incorectă sau excesivă, sau care apar după expirarea valabilităţii produsului,
  • sunt cauzate de intervenţia cumpărătorului sau a altei persoane asupra produsului sau a părţilor sale.
  • După primirea revendicării garanției, se va elibera un certificat de garanție cu data primirii revendicării, produsul fiind revendicat, când și de unde a fost cumpărat produsul, defectul și prețul produsului. În cazul în care cumpărătorul pretinde un defect, vânzătorul va verifica în mod corespunzător plângerea și va decide imediat asupra soluționării revendicării garanției, în cazuri complexe în termen de 3 zile. Vânzătorul va efectua o rambursare/retur în termen de 30 de zile de la data revendicării garanției.
  • PERIOADA DE GARANŢIE
  • Vânzătorul este responsabil pentru defectele produselor timp de 24 de luni de la primirea produsului de către cumpărător, în cazul în care perioada de garanție nu este menționată pe produs, pe ambalaj sau pe certificatul de garanție. Dacă produsul aflat în garanție este reparat, perioada de garanție se extinde de la data revendicării garanției şi până la data la care consumatorul este obligat să preia produsul după reparație, chiar dacă nu a făcut acest lucru. Dacă produsul este schimbat cu unul nou, o nouă perioadă de garanție începe de la data primirii produsului sau de la data expedierii de către cumpărător. Dacă revendicarea garanției produsului defect nu este efectuată în timpul perioadei de garanție, dreptul de răspundere pentru acel defect încetează. Cumpărătorul va fi informat asupra soluționării revendicării garanției personal, prin telefon sau prin e-mail.
  • DREPTURILE PROPRIETARULUI
  • În cazul defectelor produselor pe care consumatorul a pretins să fie reparate în perioada de garanție, acesta are dreptul ca acel produs să fie reparat gratuit, în mod corespunzător și în timp util. În cazul în care defectele nu pot fi reparate și împiedică utilizarea corectă a produsului, consumatorul are dreptul de a schimba produsul sau de a se retrage din achiziție și de a solicita rambursarea prețului de achiziție. În cazul în care defectul poate fi reparat, însă din cauza defectelor care apar după reparație consumatorul nu poate folosi produsul în mod corespunzător, acesta are dreptul să schimbe produsul sau să primească rambursarea prețului de achiziție al produsului. Cumpărătorul are aceleași drepturi ca și în cazul defectelor ce nu pot fi reparate, în timpul reparației produselor defecte în termen de 30 de zile de la revendicare. În cazul defectelor ce nu pot fi reparate și care împiedică utilizarea corectă a produsului, consumatorul are dreptul de a primi o reducere potrivită la prețul produsului.