RON 38.60 ( )
RON 109.20 ( )
RON 214.35 ( )
RON 213.40 ( )
RON 84.50 ( )
RON 214.35 ( )
 
1 2 3 4 5
 


Creatina și suplimentele de creatină

Creatina furnizează energie pentru mușchi. Aproximativ jumătate provine din dieta dumneavoastră, restul este produsă în ficat și rinichi. Mulți sportivi iau suplimente de creatină pentru a crește forța și a îmbunătăți performanța. Suplimentele sunt relativ sigure la persoanele sănătoase. Cu toate acestea, discutați întotdeauna cu furnizorul dumneavoastră de servicii medicale înainte de a lua suplimente de creatină.

Ce este creatina?
Creatina este una dintre sursele naturale de energie ale corpului dumneavoastră pentru contracția musculară. Numele său provine de la cuvântul grecesc pentru carne. Aproximativ jumătate din aprovizionarea organismului provine dintr-o dietă carnivoră și aproximativ jumătate este produsă în ficat, rinichi și apoi livrată mușchilor scheletici pentru a fi utilizată. Aproximativ 95% din creatină este stocată în mușchii scheletici ai corpului și este utilizată în timpul activității fizice. Creatina ajută la menținerea unei rezerve continue de energie pentru mușchii care lucrează, menținând producția la un nivel ridicat în mușchii care lucrează. Cantități mici se găsesc, de asemenea, în inimă, creier și alte țesuturi.

Creatina se găsește, de asemenea, în alimente precum laptele, carnea roșie și fructele de mare. Într-o dietă omnivoră /carnivoră normală, consumați între unu și două grame/zi de creatină. Vegetarienii pot avea cantități mai mici de creatină în organism.

Creatina există într-o stare de echilibru cu un compus similar numit creatinină, care poate fi măsurat în testele de laborator ca marker al funcției renale. Aceasta este eliminată din organism prin urină. Acest lucru înseamnă că organismul dumneavoastră trebuie să elibereze creatina stocată în fiecare zi pentru a menține niveluri normale, cantitatea depinzând de masa dumneavoastră musculară. Deși creatina este creată în mod natural în corpul dumneavoastră, trebuie să vă mențineți nivelurile și să faceți acest lucru prin dieta zilnică.

De ce iau oamenii suplimente de creatină?
Se știe că sportivii profesioniști și amatori de la toate nivelurile iau suplimente de creatină pentru a-și ajuta rutinele de antrenament și pentru a îmbunătăți recuperarea la antrenament. Creatina creează o energie "quick burst" și o forță sporită, ceea ce îmbunătățește performanța, dar are un efect redus asupra rezistenței aerobice. Majoritatea persoanelor care utilizează suplimente de creatină sunt sportivi de sex masculin și sunt implicate în special în sporturi de forță, cum ar fi fotbalul, luptele, hocheiul și culturismul.

Indiferent de vârstă sau de starea dumneavoastră de sănătate, discutați cu medicul dumneavoastră sau cu furnizorul de servicii medicale înainte de a lua suplimente de creatină.

Sunt recomandate suplimentele de creatină pentru sportivi?
Suplimentele de creatină sunt utilizate de mulți sportivi. Suplimentul este permis de asociațiile sportive profesioniste, de Comitetul Olimpic Internațional și de Asociația Națională de Atletism Universitar (NCAA).

Au fost raportate beneficii la bărbați și femei, deși majoritatea studiilor au fost efectuate pe bărbați. Unele studii notează că femeile care iau suplimente de creatină pot să nu observe o creștere a forței sau a masei musculare la fel de mare ca bărbații în timpul antrenamentelor.

Care sunt beneficiile potențiale ale administrării de suplimente de creatină?
Cercetările arată că administrarea de suplimente de creatină poate:

Îmbunătăți performanțele la exerciții fizice.
Să vă ajute la recuperarea după exerciții intense.
Preveniți și/sau reduceți gravitatea accidentărilor.
Ajutați sportivii să tolereze sarcini grele de antrenament.
Să vă crească masa musculară fără grăsime în timpul antrenamentului.
Deoarece vegetarienii au un depozit intramuscular mai mic de creatină, aceștia pot obține câștiguri mai mari în urma administrării suplimentelor. Cu toate acestea, poate dura mai mult timp pentru a acumula niveluri în mușchi.

Mai multe studii arată că utilizatorii experimentează o incidență mai mică de crampe, boli cauzate de căldură/deshidratare, contracturi musculare, întinderi musculare/întinderi, leziuni fără contact și leziuni totale/antrenamente pierdute decât cei care nu iau suplimente de creatină. Efectele par să fie susținute în timp.

În plus, studiile au observat că administrarea de suplimente de creatină poate ajuta în cazul bolilor neurodegenerative (cum ar fi distrofia musculară, boala Parkinson și Huntington), diabet, osteoartrită, fibromialgie, tulburări de metabolism sau de transport al creatinei, îmbătrânire, sănătate cerebrală și ischemie cardiacă.

Care sunt efectele secundare ale administrării de suplimente de creatină?
Creatina este un supliment relativ sigur, cu puține efecte secundare raportate. Cu toate acestea, trebuie să țineți cont de faptul că:

Dacă luați suplimente de creatină, este posibil să luați în greutate din cauza retenției de apă în mușchii corpului. Va dura între șapte și 28 de zile pentru a vedea efectele energetice, în funcție de cantitatea de creatină pe care o aveți deja în organism.
Poate fi periculos să luați suplimente de creatină atunci când sunteți efectiv deshidratat sau când încercați să pierdeți în greutate.
Societatea Internațională de Nutriție Sportivă nu a găsit recent nicio dovadă științifică care să demonstreze că utilizarea pe termen scurt sau lung a monohidratului de creatină cauzează efecte nocive asupra persoanelor sănătoase. Cu toate acestea, contactați întotdeauna furnizorul dumneavoastră de servicii medicale înainte de a lua creatină sau orice alt supliment.

Medicii nu cunosc efectele suplimentelor de creatină asupra unor sisteme de organe importante, cum ar fi inima, creierul, rinichii, ficatul și organele de reproducere, sau efectele combinării suplimentelor de creatină cu medicamente eliberate fără prescripție medicală, medicamente eliberate pe bază de rețetă, vitamine și băuturi energizante.

De unde se achiziționează suplimentele de creatină?
Suplimentele de creatină se găsesc într-o varietate de mărci și produse. Suplimentele sunt disponibile fără prescripție medicală la magazinele de vitamine, de medicamente și de produse alimentare și online.

Care este cel mai frecvent tip de supliment de creatină?
Cel mai comun este creatina monohidrat, un supliment alimentar care crește performanța musculară în exercițiile de rezistență de scurtă durată și de intensitate ridicată. Studiile arată că administrarea acestor suplimente aduce beneficii sportivilor în timpul antrenamentelor de forță, în special în timpul halterelor și ciclismului. Alte forme de creatină nu au demonstrat beneficii suplimentare.

Creatină monohidrată Alte forme de creatină Creatină multi-componentă